به گزارش روابط عمومی حوزه هنری قزوین؛ لیلا روغنگیر قزوینی در کارگاه اکران، نقد و بررسی انیمیشن «حلقه گمشده» به اهمیت فیلمنامه گیرا و شروع یک فیلم در جذب مخاطب پرداخته گفت: سرآغاز خوب یعنی نویسنده یا کارگردان توانسته مخاطب را به ادامه تماشای فیلم مجاب کند.
وی در بررسی فیلمنامه حلقه گمشده افزود: «سفر» نقش مهمی در شناخت قهرمان دارد، سفر یک الگوی اسطوره ای است که باعث شناخت قهرمان از خودش و مخاطب از او می شود، سلسله آزمون هایی را پشت سر می گذارد و کم کم شناخت لازم شکل می گیرد. در سفر قهرمان از وابستگی های کم اهمیت خودش رها می شود، دنیای واقعی با دنیای ناشناخته پیوند می خورد.
وی یادآور شد: در این فیلم لرد پیگو دانسبی به عنوان رئیس انجمن درست شخصیت پردازی نشده در حالی که با یک زمینه چینی می شد رفتارهای او را معنادار کرد. او از نفی پیشرفت های علمی و اجتماعی یا بحث بیگانه ستیزی، تفاوت فرهنگی و اجتماعی ... صحبت می کند که متاسفانه در سطح مانده است.
اگر نویسنده منسجم تر و هدفمندتر عمل می کرد، چالش هایی که سر راه لینک قرار می گرفت عمیق تر و تاثیرگذارتر بود .
روغنگیر خاطرنشان کرد: این فیلم از لحاظ کارگردانی خوب عمل کرده است. به نظر می آید پشت کار استوری بورد بسیار قوی ای وجود داشته است. با تمام این حرف ها، فیلم حلقه گمشده اثری با ارزشی است که باید برای دیدنش وقت گذاشت .