به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ در این کارگاه رهبر قنبری گفت: آموزش سینما تا حدودی امری ذوقی است، ولی باید به لحاظ تکنیکی از تجارب استادان و تئوری های فیلمسازان بزرگ سینما و تجارب عملی و نظری شخصی بهره مند شد و فیلمسازی را به امری سریع مبدل کرد.
وی افزود: در یک دوره کامل آموزش «از ایده تا کارگردانی» آشنایی کامل با مجموعه مواردی چون: ایده و پرداخت آن برای رسیدن به فیلمنامه منسجم کوتاه و سینمایی لازم و ضروری است.
وی یادآور شد: اگر ذوق درونی با تلاش عملی همراه شود و کارآموز بتواند ضمن آشنایی مفاهیم سینمایی، کارکردهای لوازم فنی کار را بخوبی بشناسد آن وقت می توان انتظار نتایج قابل قبول را داشت.
وی دکوپاژ، تعریف نما، صحنه و سکانس و فیلم، تعریف مستر شات، تعریف خط فرضی و کارکرد آن، انواع نماها، حفظ تداوم با وسایل حرکتی، مانند تراولینک، هلی شات، پهپاد و کواد کوپتر، کرین، دالی، فید ها و دیزالو و وایپ، شناخت کامل انواع دوربین و کاربردهایش، لنز و کارکردهای زیبایی شناسانه اش، فیلتر ها، پرداخت به مفاهیم حرکت در سینما مبتنی بر بازی، گفتگو، حرکت دوربین، صوت، ریتم درونی و بیرونی، تعاریف مربوط به موضوعات نظری درخور سینما، مفهوم، مضمون، معنا، محتوی و موارد احتمالی دیگر و... را بخشی از مراحل کار و آموزش در حوزه کارگردانی برشمرد.
گفتنی است: این کارگاه جهت آشنایی مربیان دوره پیش دبستانی با مبانی ایده پردازی، فیلمنامه نویسی، اصول اولیه کارگردانی، تدوین و آماده سازی برگزار شد.