نخستین رویداد «کوک آب» در قزوین برگزار شد

نخستین رویداد «کوک آب» در قزوین برگزار شد
هدف کلی از برگزاری این رویداد شناخت آب و منابع آبی توسط کودکان و اهمیت آن و همچنین لزوم حفاظت از آب بود.
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر :  ۱۶۲۹۸۴

هم‌زمان با فرا رسیدن ایام برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به میزبانی قزوین؛ رویداد «کوک آب» با حضور مهدی رجحانی معاون امور عمرانی استاندار، علیرضا خرائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدرضا امامقلی رئیس حوزه هنری استان و جمعی از کودکان قزوینی در بنای تاریخی آب‌انبار سردار بزرگ برگزار شد.

دبیر اجرایی و علمی رویداد آب و موسیقی گفت: نخستین رویداد آب و موسیقی در استان قزوین با عنوان «کوک آب»، یعنی بدون آب زندگی کوک نیست در محل آب انبار سردار بزرگ توسط حوزه هنری استان قزوین و به همت کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی قزوین و انجمن یادمان‌های ماندگار برگزار گردید.

شیما کبیری افزود: در این رویداد آرش لطفی با استفاده از کاسه‌های سفالی که درون آن‌ها آب وجود داشت، با تولید نت‌های موسیقی، آهنگ‌هایی را با مشارکت کودکان نواختند.

وی بیان کرد: صحبت در مورد چرخه آب، قنات و آب انبار از دیگر بخش‌های این برنامه بود که سعی کردم ارائه صحبت‌هایی کوتاه بچه‌ها را هرچه بیشتر با موارد ذکر شده آشنا کنم.

کبیری اذعان کرد: معرفی عروسک چمچه خاتون به عنوان نماد باران خواهی با اجرای شهرزاد ذبیحی، و همچنین معرفی شخصیت میراب به عنوان نگهبان و حافظ آب، به‌صورت نمایشی و داستان توسط سکینه زارعی از جمله برنامه‌هایی بود که برای این رویداد در نظر گرفته شده بود.

وی اهدای نشان میراب به همه بچه‌های حاضر در برنامه را از نکات با اهمیت این رویداد دانست و تاکید کرد: هدف ما از اهدای نشان میراب به بچه‌ها یادآوری این موضوع است که همه بچه‌ها باید مانند یک نگهبان از هدر رفت آب جلوگیری کنند.

کبیری یادآور شد: هدف کلی از برگزاری رویداد آب و موسیقی، شناخت آب و منابع آبی توسط کودکان و اهمیت آن و همچنین لزوم حفاظت از آب به عنوان مایه حیات و این‌که نجات آب نجات زندگیست، بود که خوشبختانه با استقبال گرم کودکان برگزار شد.

ارسال نظر