استاندار اسبق قزوین:

سبک و رویکرد کتاب"س" کم نظیر است

سبک و رویکرد کتاب
استاندار اسبق قزوین گفت: با رونمایی از این کتاب یک ناممکن امروز ممکن شد، هر چند تاکنون کتب متعددی در حوزه دفاع مقدس و خاطرات جنگ نوشته شده اما این سبک و رویکرد کم نظیر است.
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر :  ۱۶۲۷۹۶

یکشنبه شب در مراسمی با حضور براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی صباغی شهردار، روزبه استاندار اسبق، سرهنگ محمد امیری مقدم مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، محمدرضا امامقلی مدیر حوزه هنری قزوین، موسوی مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، آیین رونمایی از کتاب «س» سیری در سرشت، سرگذشت و سرنوشت شهید سید حسن موسوی نوشته سودابه حسینی همسر شهید در قزوین رونمایی شد.

مرتضی روزبه استاندار اسبق قزوین و از دوستان قدیمی شهید سید حسن موسوی گفت: با رونمایی از این کتاب یک ناممکن امروز ممکن شد، هر چند تاکنون کتب متعددی در حوزه دفاع مقدس و خاطرات جنگ نوشته شده اما این سبک و رویکرد کم نظیر است.

وی بیان کرد: در استان‌ها شهدای شاخص و ملی زیادی داریم که به همه آنها افتخار می کنیم اما همه شهدای ما در جایگاه خود شاخصند همه شهدای قزوین در مناطق رزمی و جنگی شهید شدند در واقع شهید بمباران نداریم.

روزبه تصریح کرد: این کار حرکت خوبی است تا بتوانیم نگاه نو به شهدا داشته باشیم و هنگامی که با سجایای اخلاقی شهدا آشنا شدیم در زندگی بکار گیریم.

این مدیر فرهنگی اظهارداشت: اصرار داریم از ظرفیت علمی و قلم خانواده شهدا استفاده مطلوب کنیم و نگارش این کتاب نشان داد خانواده شهدا ظرفیت بسیار خوبی دارند و می توانند نقش بیشتری در این عرصه ایفا کنند.

روزبه افزود: امیدواریم این جرقه به یک جریان تبدیل شود و نهادهای فرهنگی بسترسازی کنند تا این کار تداوم یابد و نگذاریم انقطاع نسلی صورت گیرد و این تجربه نگاری ارزشمند است که می تواند الگو شود.

وی بیان کرد: آقای حضرتی ها نقش مهمی در تالیف این کتاب داشتند و روایت گری و تدوین فنی و تخصصی خوبی با کمک این پژوهشگر انجام شد واین شخصیت ها حتما سرمایه ارزشمندی در استان هستند که باید محور کارهای فرهنگی شوند.

روزبه گفت: در نگارش این کتاب صحنه های تلخی مرور شد و شرایط سخت جنگ و مفقودالاثری و شهادت در اذهان خانواده های شهدا مرور شد و باید همت کنیم و از زبان خانواده شهدا کتاب‌های بیشتری در معرفی این شخصیت ها نگارش شود.

 

جواد حضرتی ها: کتاب"س" می تواند سناریوی فیلم های مستند شود

در ادامه جواد حضرتی ها از مولفان و پژوهشگران قزوین در این آیین گفت: این کتاب در سالگرد ازدواج شهید موسوی در سالن استانداری قزوین رونمایی می شود.

وی بیان کرد: یکی از منابع مستند برای روایت جنگ، همین خانواده شهدا هستند و این کتاب شاید اولین کتابی است که به قلم همسر شهید نوشته شده و یک نویسنده صاحب قلم با این کتاب معرفی شود‌.

حضرتی ها تصریح کرد: این کتاب بسیار خواندنی است و می تواند سناریوی فیلم های مستند شود.

دراین مراسم پس از تشکیل دو میزگرد با حضور همسر و برادر شهید و سردار فصیحی رامندی فرمانده گردان حضرت رسول در عملیات خیبر از کتاب «س» رونمایی شد.

ارسال نظر